Ogólnopolski projekt edukacyjny „Z darami natury świat nie jest ponury”.
9 października, 2024
Grupa Wesołki w roku szkolnym 2024/2025 przystąpiła do projektu ” Z darami natury świat nie jest ponury”, którego głównym celem jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i opiekunów oraz zapoznanie z ideą zero waste. Idea zakłada, że można wypracować styl życia, który nie generuje żadnych odpadów. Aby to osiągnąć, musimy zacząć od rozsądnego gospodarowania jedzeniem, unikać opakowań jednorazowych i jak najczęściej sięgać po produkty z recyklingu.
Podczas zajęć dzieci wraz z opiekunami będą realizowały zadania wybrane z listy.
Cele szczegółowe:
- poszerzenie świadomości ekologicznej,
- kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,
- racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów,
- stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą,
- zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne,
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej,
- przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski,
- tworzenie otoczenia przyjaznego środowisku,
- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody,
- zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej,
- rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia,
- budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
- rozwijanie zdolności poznawczych,
- poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
- wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie,
- wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
- właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt
- dostrzeganie zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka,
- wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych,
- kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów,
- kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych,
- dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.